۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 12:52 ق.ظ

برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو؛مستند «دیوار» راجر واترز پخش می شود

مستند «دیوار» راجر واترز پخش می شود

نوای فارس-محمد غلامی پور:فستیوال بین المللی فیلم تورنتو میزبان خواننده و ترانه سرای سابق پینک فلوید،راجر واترز خواهد بود.در این دوره از فستیوال فیلم تورنتو راجر واترز با فیلم مستند دیوار حضور خواهد داشت.دیوار نام مستندی است که واترز آن را در بین سال های 2010 تا 2013 در هنگام اجرای تور کنسرت دیوار و سفرهای متعددش به کشورهای مختلف ساخته است.

این مستند محصول کارگردانی مشترک «شان اوانس »و خود «راجر واترز» است.«شان اوانس» بازیگر و کارگردان  مشهور انگلیسی است که کارگردان هنری تورهای کنسرت دیوار را برعهده دارد.

همانطور که واترز پیش از این با نمایش تصاویر شهدای جنگ در کنسرت های دیوار، نشان داده است که یکی از دغدغه های همیشگی اش موضوع جنگ است ،در این فیلم مستند نیز این دغدغه را دنبال کرده و تم آن بر اساس جنگ و تلفات ناشی از آن است. او همچون قبل  تصاویر و ویدئو های ضبط شده از  تلفات  جنگ در این سال ها را پیگیری کرده و از آنها در این مستند استفاده کرده است.

دبیر جشنواره تورنتو در اظهار نظری در خصوص حضور مستند دیوار در این دوره جشنواره می گوید:آلبوم دیوار از زمان انتشار آن تا به حال یکی از پرفروش ترین آلبوم های راک کلاسیک تاریخ موسیقی بوده و همیشه تور آن مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

«دیوار» هنوز هم از محبوبیت چشمیگیری برخوردار است ضمن اینکه پیامی که در این اثر وجود دارد کاملاً با روح زمانه همخوانی دارد و دغدغه آن یکی از مسائل روز است.واترز  تحت تاثیر از دست دادن پدر و پدربزرگش در دو جنگ جهانی این اثر هنرمندانه را خلق کرد.در این اثر پیشنهاد میدهد که تمام دیوارها را باید ویران کرد زیرا  دیوارها باعث سوءتفاهم و جنگ هستند.

عملکرد قدرتمند این اثر به واترز اجازه می دهد تا ابعاد تازه ای از مفهوم دیوار را کشف کند به طوریکه در پیش چشم ده ها هزار تن از طرفداران خود به روی صحنه می رود و یا به سراغ اماکنی می رود که  معنای آن در سالروز صدمین سالگرد جنگ جهانی اول طنین انداز است.

واترز شکل به روز شده ای از اثر خود دیوار را،که ترکیبی از مولفه های بصری نو با انعکاس اتفاق های فعلی و جنگ های اخیر است 219 بار در امکان و استادیوم های مختلف دنیا به روی صحنه برده است.یه طوریکه درآمد حاصل از این تور 458,000,000 دلار برایش به ارمغان آورده است.

واترز در گفتگویی که نوامبر گذشته با رولینگ استون داشت گفت:«من نمی توان تور دیوار را متوقف کنم.پیش از هر چیز شما باید این حقیقت را قبول کنید که تا ابد نمی توانید زندگی کنید. وقتی  کاری بزرگ همچون این تور را انجام می دهید فقط باید این حقیقت را به یاد بیاورید.سخت ترین کار در دنیا فکر کردن در مورد انجام دادن یک کار است،چناچه پیش رفتن و انجام دادن آن خودش یک پاداش برای آدم محسوب میشود.

راجر واترز مدتی است که بر روی آلبوم راک انفرادی خود کار می کند.این آلبوم اولین آلبوم انفرادی واترز پس از آلبوم «خوشحالی تا سر حد مرگ» در سال 1992 است.از پاییز گذشته تا کنون 55 دقیقه از این آلبوم ضبط شده  و نکته جالب توجه این آلبوم بهره گیری از عنصر تئاتری در آن است.

او در این باره می گوید:«این آلبوم از شخصیت هایی تشکیل شده است که با یکدیگر گفتگو می کنند . دیالوگ های آنها بر محور یک تحقیق و تفحص استوار است.داستان در خصوص یک پیرمرد و یک جوان است که سعی می کند بفهمد چرا آنها، کودکان را می کشند».به گفته واترز هنوز مشخص نیست برای این آلبوم تور کنسرت برگزار کند.

 

منبع : اختصاصی نوای فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q