۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 06:24 ب.ظ

پخش قطعه ای جدید از آلبوم منتشر نشده دیوید گیلمور در نوای فارسآلبوم جدید دیوید گیلمور سپتامبر منتشر می‌شود

آلبوم جدید دیوید گیلمور سپتامبر منتشر می‌شود

نوای فارس-محمد غلامی پور:«دیوید گیلمور »عضو سابق گروه پینک فلوید  از انتشار آلبوم انفرادی جدیدش به نام «rattle that lock» در سپتامبر  خبر داد و قطعه ای از آن را منتشر کرد.

این اولین آلبوم انفرادی گیلمور پس از  انتشار آلبوم «در یک جزیره» در سال 2006 است و او امیدوار است موفقیت های جهانی را که در پی انتشار آلبوم آخر پینک فلوید به نام «رودخانه بی پایان» داشت را ادامه دهد.

همانطور که پیش بینی می شد،اشعار آلبوم جدید گیلمور،به قلم شریک زندگی او یعنی «پولی سامسون » است که در آلبوم آخر پینک فلوید نیز به عنوان ترانه سرای تنها قطعه با کلام «رودخانه بی انتها» حضور داشت.همچنین فیل مانزانرا گیتاریست سابق گروه راکسی میوزیک و جولز هالند به عنوان نوازنده در این آلبوم با گیلمور همکاری دارند.

عنوان این آلبوم بر اساس قطعه «rattle that lock» نامگذاری شده است که روز جمعه برای اولین بار از رادیو 2 بی بی سی پخش شد و فوراً برای دانلود در دسترس علاقه مندان در سراسر دنیا قرار گرفت.اشعار سامسون با الهام از کتاب بهشت گمشده ی میلتون است که پیشتر این موضوع در رمان موفق وی به نام «مهربانی» دیده شده بود. طبق گفته های سامسون موضوع این آلبوم “غنیمت شمردن وقت ،بهره بردن از تک تک لحظات زندگی، نگاه به آینده، عمل کردن، نترسیدن و شک نکردن است.

از دیگر قطعات این آلبوم «دختری با لباس زرد» است که یک آهنگ جاز دلنشین که در اجرای آن جولز هالند با نواختن کیبورد گیلمور را همراهی می‌کند..«پوتین روی زمین» از دیگر قطعات اجرا شده این آلبوم در فستیوال خانه بوریس است که به گفته گیلمور ایده‌ی این ترانه پس از گوش دادن به بلندگوی اعلانات یک ایستگاه قطار در فرانسه به وی الهام شده است.«امروز»،«و سپس»،«زیبایی»،«به هیچ زبان»،«رقصیدن درست روبروی من»،«قایقی خوابیده در انتظار» و «ساعت 5 صبح» دیگر قطعات این آلبوم را تشکیل می دهند.

«دیوید گیلمور» موسیقیدان، خواننده، ترانه‌نویس و نوازنده انگلیسی است که بیشتر به دلیل حضورش در گروه مطرح پینک فلوید شناخته شده است. به صورت تک‌نفره نیز کارنامه موفقی از آثارش به جای گذاشته است.او پیش از این سه آلبوم انفرادی روانه بازار کرد که هر یک از آثار موفق در کارنامه هنری او بشمار می آیند.« دیوید گیلمور» نام اولین آلبوم سولوی اوست که در بریتانیا و ایالات متحده امریکا منتشر شد که در بریتانیا تا جایگاه ۱۷اُم و در جدول‌های بیلبورد ایالات متحده نیز تا جایگاه ۲۹اُم بالا آمد.

«عقب گرد» نام دومین سولوی گیلمور است که که در مارس (۱۹۸۴) عرضه شده است و در مکان ۲۱ بریتانیا و ۳۲ آمریکا قرار گرفت ؛ گواهی طلایی را نیز توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا دریافت کرد.و «در یک جزیره» نام سومین آلبوم موسیقی سولوی دیوید گیلمور است که در ۶۰امین ساگرد تولد دیوید گیلمور (۶ مارس ۲۰۰۶) در بریتانیا و روزی بعدش در آمریکا منتشر گشت و توانست نامزد جایزه گرمی سال شود.

در سال ۲۰۰۵، گیلمور به دلیل خدماتش به موسیقی، به درجه‌ی عالی‌ترین رتبۀ امپراتوری بریتانیا دست یافت. در سال ۲۰۱۱، مجله معتبر رولینگ استون، او را در رتبه‌ی ۱۴ برترین گیتاریست‌های تمام دوران‌ها قرار داد و« دی‌پرنا» وی را «حلقۀ گمشده بین جیمی هدریکس و ون‌هیلن» و مهم‌ترین گیتاریست دهۀ ۷۰ لقب داده است.

به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q