پراگرسیو

پراگرسیو

یادداشت‌های مرتبط با موسیقی پراگرسیو
پراگرسیو

پراگرسیو

یادداشت‌های مرتبط با موسیقی پراگرسیو

ترجمه آهنگ Lost for Words پینک فلوید

ترجمه آهنگ lost for words از گروه Pink floyd از آلبوم Division Bell 1994


برای مشاهده تصویر شعر از روی کتابچه‌ی مربوط به آلبوم اینجا را کلیک کنید


وقتم را در خمودی می‌گذرانم

در دیگ نفرت افتاده بودم

خود را زجر دیده و فلج حس می کردم

گمان می‌کردم که هرچیز دیگه‌ای هم صبر می‌کند

وقتی که وقت خود را درباره دشمنانت هدر می دهی

محصور در تَبِ کینه، آنسوی دالانِ دیدِ تو، واقعیت کمرنگ می‌شود.

مثل سایه در شب

قربانی‌کردن خودت در راه احتیاط؛ به هیچ وجه کمکی به حال تو نیست

چون وقتی آدمهای درست از در بیرون زدند

امنیتی در جمع نخواهد بود

می توانی ببینی که سیاهی روزهایت را تباه کرده؟

راست است که مشت به زمین می کوبیدی؟

وقتی که پیچک دورِ در بال می‌زند

تو در دنیای انزوا به دام افتاده‌ای


پس در را به روی دشمنانم می‌گشایم

و می پرسم که آیا می‌شود دلهایمان را پاک کنیم؟

اما آنها می‌گویند بیزحمت بروم و گورم را گم کنم

می‌دانی که نمی‌توانی برنده بشوی

نظرات 3 + ارسال نظر
امین 10 بهمن 1391 ساعت 17:27

بسیار سپاسگزارم . لطفتون رو هرگز فراموش نمی کنم.
امروز هم موفق شدم ریتم این آهنگ رو با گیتار در بیارم و هم به معنی حرفاش پی ببرم! امیدوارم ریتم طپش قلبتون همیشه با ریتم آهنگ جریان آب همسو باشه و به دریای بیکران آرزو هاتون برسید!

قربانت امین عزیز
In the lazy water meadow I lay me down

Arash 1 تیر 1392 ساعت 01:09

آقا دمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت گرم حالا می فهمم یه عمر پینک فلوید گوش می کردم ولی اشتباه می فهمیدم
اشالا همیشه موفق باشی لطف بزرگی کردی اگه می شه دوتا از آهنگهای مورد علاقه خودتو بگو از آناتما و پینک فلوید

بازم دمت گرم

سلام
هم پینک فلوید و هم اناتما آهنگهای خیلی خوبی دارند.البته اناتما در سطح پایین تر چه از لحاظ شعر و چه از لحاظ ساختار موسیقی

set the control for the heart of the sun از پینک فلوید رو خیلی گوش کردم،. اناتما هم kingdom

حمیده 17 آبان 1394 ساعت 15:08

سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد